V 9. ročníku žáci aktivně využívají své dosavadní znalosti anglického jazyka, opakují a upřesňují si již dříve probíranou gramatiku a navazují na ni novými vědomostmi. Cílem vzdělávání je ukotvit znalosti a dovednosti získané na základní škole a ještě více prohlubovat zájem žáků o anglický jazyk a jeho praktické využití v každodenním životě, zdokonalit četbu cizojazyčné literatury, poslech a porozumění slyšeného.
Hodinová dotace jsou 4 vyučovací hodiny týdně. Jedna z hodin ve vzdělávání má opět formu jazykového semináře, který vede stále rodilý mluvčí. Žáci již dokážou bezprostředně komunikovat a reagovat. Minimálně využívají mechanického opakování a memorování. Seminář s rodilým mluvčím slouží k podpoře komunikačních dovedností, schopností a rozvoji samozřejmého mluveného projevu bez úskalí a problémů.
V hodinách žáci pracují s učebnicí a pracovním sešitem Super Minds od nakladatelství Cambridge. Žáci jsou vedeni k aktivnímu a vhodnému využívání získaných znalostí anglického jazyka v praktickém každodenním životě a v běžných komunikačních záležitostech. Jsou automaticky obeznámeni s reáliemi. Dle možností se žáci zapojují do školních i mimoškolních soutěží v cizím jazyce.
Na konci 9. ročníku je žák schopen plynule hovořit a reagovat v každodenní komunikaci, dokáže samostatně vytvořit text z oblasti probíraných konverzačních témat a reprodukovat ho, orientuje se v obsahu komplikovanějších textů s minimálním využitím vizuální opory.